گلچین کاشان عطر سلامتی
         جهت
خرید کلیک نمایید

با این غذاها مغزتان را تقویت کنید!!

هر مواد غذايي که مي بينيد بي دليل آفريده نشده است زيرا هر کدام خواص خود را دارد ما يک سري تغذيه را به شما معرفي ميکنيم که مي توانيد با آن مغزتان را تقويت کنيد.مغز به بسياري از مواد مغذي نياز دارد تا بتواند نقش خود را به خوبي ايفا کند.

به گلوکز به عنوان يک منبع انرژي نياز دارد. يک ترکيب که به سادگي از متابوليزه شدن کربوهيدرات بدست مي آيد. انواع ويتامين ها و آنتي اکسيدان ها به محافظت مغز در برابر آسيب ها کمک ميکنند. همچنين برخي ويتامين ها و اسيد هاي چرب که وظايف خاصي دارند به عملکرد سلولهاي مغزي کمک ميکنند. بهترين غذا براي مغز غذايي است که بيشتر اين مواد مغذي را در ساده ترين شکل هضم داشته باشد.
نان هاي سبوس دارد ( نان کامل )

 غلات کامل مانند گندم، جو و ارزن کربوهيدرات سالم هستند که به سادگي هضم و تبديل به گلوکز ميشوند. يکي از راه هاي استفاده از اين غلات پختن آنها به صورت نان است، البته غلات کامل در مواد غذايي ديگر مانند کراکر، غلات صبحانه و موارد ديگر نيز استفاده ميشود. تحقيقات نشان ميدهد سوخت اصلي مغز از گلوکز تامين ميشود و با مصرف روزانه حداقل 100 گرم کربوهيدرات مورد نياز براي انرژي دادن به مغز فراهم ميشود. غلات کامل همچنين منبع مناسبي از ويتامين B، سلنيوم و فيبر محلول هستند. فيبر محلول ميتواند سطح کلسترول خون را تنظيم کند، که باعث جلوگيري از بيماري هاي قلبي عروقي، آسيب هاي مغزي و سکته ي مغزي ميشود.


ماهي چرب
 ماهي هاي چرب مانند ماهي قزل آلا، ماهي خال مخالي، ماهي تن، شاه ماهي و ساردين— سرشار از اسيد هاي چرب ضروري هستند. شايد مهمترين آنها اسيد چرب امگا 3 باشد، که براي عملکرد مغز و سيستم عصبي ضروري است. يک مطالعه که در مرکز “بيوشيميايي، فيزيولوژيک و مولکولي جنبه هاي تغذيه بشر” انجام شد به اين نتيجه رسيد که اسيد چرب امگا 3 براي سنتز ميلين مورد نياز است. ميلين نقش محافظ اطراف اعصاب را بازي ميکند که به انتقال سريعتر تکانه هاي مغز کمک ميکند. به علاوه اسيد چرب امگا 3 نقشي حياتي در رفتار و شناخت، کمبود امگا 3 با افسردگي، اختلال در تمرکز و خواندن همراه است.


توت هاي غني از آنتي اکسيدان
 بلوبري ها سرشار از آنتي اکسيدان هستند که رگهاي خوني و مغز را از اکسيداتيو ايجاد شده توسط راديکال هاي آزاد محافظت ميکنند. يکي از آنتي اکسيدان ها ويتامين E است که با مشکلات شناختي مربوط به بالا رفتن سن مبارزه ميکند. مطالعه انجام شده توسط محققان در دانشگاه بارسلونا، اسپانيا که در نشريه علوم اعصاب منتشر شد نشان ميدهد که رژيم هاي غذايي سرشار از آنتي اکسيدان ها قابليت يادگيري را بالا ميبرند. همچنين در اين تحقيق که روي موشها انجام شد ديده شد قابليت هاي حرکتي و حافظه در آنها بالا رفته است. همچنين آنتوسيانين ها به رشد نورون هاي جديد در منطقه آميگدال مغز کمک ميکنند.

آجيل ها و دانه ها
 بسياري از آجيل ها و دانه ها منبع مناسبي از پروتئين، مواد معدني، ويتامين E، اسيد چرب امگا 6 و مقداري آمينو اسيد ضروري هستند. به عنوان مثال، کدو و دانه کنجد هر دو سرشار از تيروزين هستند. تيروزين اسيد آمينه مورد نياز براي سنتز دوپامين است. دوپامين يک انتقال دهنده عصبي است که خلق را تنظيم و حرکات را هماهنگ ميکند. بسياري از مغزها و دانه ها منابع خوبي از ويتامين B مي باشند. اطلاعات منتشر شده در “ويتامين ها: جنبه هاي اساسي در تغذيه و سلامت” نشان مي دهد که ويتامين B-6 به توليد دوپامين و سروتونين، که هر دو براي ارتباط بين سلول هاي عصبي ضروري هستند مورد نياز است. فوليک اسيد براي حفظ حافظه و تمرکز براي مغز ضروري است. ويتامين B-12 با عملکرد بهتر مغز در ارتباط است و کمبود آن باعث بيماري هايي مانند آلزايمر ميشود. نمونه هايي از آجيل هاي سالم و دانه ها شامل گردو، بادام، فندق، دانه هاي آفتابگردان و دانه کتان ميشود.

منبع: کرماني

جدیدترین محصولات ما

  • عرق نعنا

    طبیعت گرم

  • معجون چای

    طبیعت گرم

  • عرق کاسنی

    طبیعت سرد

  • عرق زنیان

    طبیعت سرد

  • عرق زیره سبز

    طبیعت معتدل

  • عرق شاهتره

    طبیعت گرم

  • عرق رازیانه

    طبیعت سرد

  • عرق دارچین

    طبیعت گرم

  • عرق هل

    طبیعت گرم

  • عرق بیدمشک

    طبیعت معتدل

  • عرق آویشن

    طبیعت سرد

  • عرق گزنه

    طبیعت گرم

  • معجون چای

    طبیعت معتدل

  • عرق بهار نارنج

    طبیعت گرم

  • گلاب

    طبیعت گرم

  • عرق اسطوخدوس

    طبیعت سرد

محصولات ویژه ما