گلچین کاشان عطر سلامتی
         جهت
خرید کلیک نمایید

مضرترین غذاهایی که در هر آشپرخانه ای وجود دارد!!

غذاهايي را مصرف مي کنيم که مي دانيم مضر است اما باز هم مصرف ميکنيم ولي اين درست نيست پس با ما باشيد تا غذاهاي مضر را به شما معرفي کنيم.براي اينکه به صورت کامل زندگي سالمي داشته باشيم بايد انرژي بدن خود را با مواد مغذي که نياز دارد تامين کنيم.

ميتوانيد با خالي کردن آشپزخانه ي خود از غذاهاي نا سالم و آماده نگه داشتن غذاهاي سالم براي استفاده محيط را براي جايگزين کردن عادات سالم و نهادينه کردن آنها آماده کنيد. در اينجا چند راهنمايي در خصوص داشتن آشپزخانه اي سالم به شما ارائه ميدهيم:
ساده اش کنيد
سبزيجات منجمد بهترين چيزي است که ميتوانيد کنار دستتان داشته باشيد. ليست مواد اوليه؟ خود سبزي به تنهايي و بدون هيچ چيز اضافي. نه کالري بالا دارد و نه چربي هاي اشباع در عوض سرشار از مواد مغذي است که بدن به آنها نياز دارد. ساده و در عين حال کار آمد.

مواظب قند هاي اضافه شده باشيد
قند هاي اضافي از نظر مواد مغذي صفر هستند. اما حسابي کالري اضافه ميکنند که ميتواند منجر به اضافه وزن شود. اگر ميخواهيد بدانيد غذايي قند اضافي دارد يا خير، به مواد تشکيل دهنده ي آن که روي بسته نوشته شده است نگاه کنيد. به دنبال کلماتي مانند مالتوز، ساکارز، فروکتوز، شربت ذرت، ملاس، نيشکر، ذرت شيرين، شکر خام، شربت، عسل يا آبميوه بگرديد.

مواظب غذاهايي که عنوان بدون شکر، بدون چربي و کم کربوهيدرات دارند باشيد
کمپاني هاي مواد غذايي وقتي يک چيز را حذف ميکنند چيزي ديگر اضافه ميکنند تا تعادل را حفظ کنند. بعضي از اين غذاها شايد بهتر باشد در حالت طبيعي شان استفاده شود. براي مثال کره بادام زميني معمولي، حاوي چربي هاي سالم براي سلامت قلب است يعني با وجود کالري ارزش استفاده کردن را دارد.

از آبميوه ها و ديگر نوشيدني هاي قندي خلاص شويد
آب ميوه ها – حتي آبميوه اي که 100 درصد طبيعي باشد – و نوشيدني هايي مانند نوشابه ميتوانند به سرعت باعث بالا رفتن کالري شوند و همچنين روند پوسيدگي دندان را تسريع کنند. همچنين هيچ چيز مانند آب نميتواند آب بدن را تامين کند. اگر به دنبال طعم هستيد ميتوانيد آب آشاميدني خود را با ميوه ها و سبزيجات طعم دار کنيد.

گوشت هاي فرآوري شده نخوريد
گوشت فرآوري شده چيزي است دست کاري شده يعني گوشت معمولي يا گوشت چرخ کرده نيست. براي مثال سوسيس و کالباس را گوشت فرآوري شده ميدانيم. بايد از استيک و گوشت منجمد شده با حداقل پردازش استفاده کنيم، گوشت سفيد مانند گوشت مرغ و تن ماهي.

حواستان به سديم باشد
آيا ميدانستيد بيشترين ميزان سديمي که در برنامه غذايي اکثر افراد وجود دارد از غذاهاي فرآوري شده مي آيد؟ تنها نمکدان نيست که ميزان مصرف سديم را بالا ميبرد. غذاهاي بسته بندي شده اي مانند نان، مرغ آماده، پيتزا، سوپ و ساندويچ ميتوانند سرشار از سديم باشند. عادت کنيد هميشه اطلاعات تغذيه اي روي بسته هاي غذايي را مطالعه کنيد، غذاهاي داراي 140 ميلي گرم سديم يا کمتر به طور کلي کم سديم حساب ميشوند. پس در صورت امکان از غذاهايي که اين استاندارد را دارند استفاده کنيد.

از غذاهايي که حاوي چربي ترانس هستند دوري کنيد
چربي هاي ترانس با نام روغن جامد نيز شناخته ميشوند، که معمولا در بسياري از غذاهاي سرخ کرده و يا غذاهايي مانند شيريني، کراکر و خمير پيتزا نيز يافت ميشود. در بعضي کره هاي بادام زميني بسته بندي شده و پاپ کورن هاي بسته بندي شده نيز وجود دارد. سعي کنيد حتما اطلاعات غذايي روي بسته ها را مطالعه کنيد. به خاطر داشته باشيد: ميوه ها و سبزيجات، غلات کامل، گوشت بدون چربي، لبنيات کم چرب و چربي هاي سالم تمام مواد مغذي که بدن به آنها نياز دارد را برايش فراهم ميکنند.

غذاهايي که باعث مي شوند بيشتر گرسنه شويم
خوانندگان عزيز، آيا اطلاعات تغذيه اي مواد غذايي که از فروشگاه ها ميخريد را مطالعه ميکنيد؟ آيا غذاهايي که برچسب کم چرب يا بدون چربي دارند را خريداري ميکنيد؟ آيا مواردي را که بالا ذکر شده است را در آشپزخانه خود داريد؟ آيا اين مقاله به شما کمکي کرد؟ نظر خود را با ما و ديگران نيز به اشتراک بگذاريد.

منبع: کرماني

جدیدترین محصولات ما

  • عرق نعنا

    طبیعت گرم

  • معجون چای

    طبیعت گرم

  • عرق کاسنی

    طبیعت سرد

  • عرق زنیان

    طبیعت سرد

  • عرق زیره سبز

    طبیعت معتدل

  • عرق شاهتره

    طبیعت گرم

  • عرق رازیانه

    طبیعت سرد

  • عرق دارچین

    طبیعت گرم

  • عرق هل

    طبیعت گرم

  • عرق بیدمشک

    طبیعت معتدل

  • عرق آویشن

    طبیعت سرد

  • عرق گزنه

    طبیعت گرم

  • معجون چای

    طبیعت معتدل

  • عرق بهار نارنج

    طبیعت گرم

  • گلاب

    طبیعت گرم

  • عرق اسطوخدوس

    طبیعت سرد

محصولات ویژه ما