گلچین کاشان عطر سلامتی
         جهت
خرید کلیک نمایید

راهی موثر و عالی برای پرپشت شدن مو

اگر از کم پشتي مو رنج ي بريد ما راهي خوب و عالي را براي شما پيشنهاد مي کنيم اين راه باعث پرپشت شدن مو شما مي شود پس با ما همراه باشيد.
از آنجايي که داشتن موهاي سالم و شاداب آرزوي بسياري از مردان و زنان است،نکهداري و نظافت آنها نيز نيازمند به صرف زمان و گاهي صرف هزينه است،در ابتدا در آسموني نگاهي گذرا به مو و ماهيت آن و همچنين محيط زيست مو که گاهي اسيدي و گاهي قليايي است و پزشکان و متخصصان مو اين موضوع را با PH مي سنجند خواهيم داشت سپس مي پردازيم به روش هاي نگهداري و استفاده از روش ها و موادي که باعث تقويت و پرپشت شدن مو مي شوند.

معرفي و ماهيت مو :
موها رشته هاي بلند و تابداري از جنس سلولهاي مرده هستند که از حفره هاي کوچک درون پوست به نام فوليکول مو رشد مي کنند سلولهاي موجود در پياز مو که در پايه هاي هر فوليکول قرار دارند دائما تقسيم مي شوند و مو را با استفاده از کراتين سخت به صورت انباشته شده بسازند و آن را از سطح پوست به بيرون هدايت کنند، موها همچنين داراي وظايفي غبر از زيبايي بخشيدن به چهره هستند از قبيل : عايق پوست سر در مقابل گرما ، سرما و محافظت از پوست در مقابل اشعه زيان بار ماوراءبنفش خورشيد ، افزايش قابليت لمس درسطح پوست، باعث کاهش احتمال صدمات وارده به استخوان هاي جمجمه.

تعريف PH پوست و مو :
به طور کلي PH معياري است براي نشان دادن اسيدي و يا قليايي بودن يک محلول است، به اين صورت که اگر محلول درجه قليايي بالايي داشته باشد PH آن نيز بالاست و عکس اين مورد اگر درجه اسيدي بالايي داشته باشد PH آن پايين خواهد بود.

تاثير PH بر پوست و مو :
صابون ها و شامپوهايي که عموماً نرم کننده نيز هستند داراي واکنش قليايي بوده و به پوست و مو حالت قليايي مي دهند و گاهي با مساعد نمودن محيط براي رشد باکتري هاي عفونت زا باعث ريزش مو و همچنين مشکلاتي براي مو مي شوند که بدن براي مقابله با اين حالت و اسيدي نگاه داشتن پوست و مو به روش هاي مختلفي وارد عمل مي شود. با متعادل نگاه داشتن PH طبيعي پوست مي توان باعث رشد و سلامتي هر چه بيشتر پوست و مو شد.

عمر و مقدار طبيعي رشد مو در طول يک ماه ؟
موها در بهترين شرايط در طول يک ماه بين 2 تا 4 سانتي متر رشد خواهد کرد که عمر اين تار مو با شرايط مناسب بين 2 تا 4 سال است که عوامل عوامل بسياري بر الگوي رشد مو تاثير مي گذارند. اين عوامل شامل سن، وراثت، رژيم غذايي، وضعيت عمومي سلامت فرد و شرايط پوست است،در بسياري موارد پس از گذشت اين مدت ريخته و با موي جديد جايگزين مي شود.

عوامل موثر در ريزش، نازک و کم پشت شدن مو(آلوپسيا)
چربي بيش از حد پوست سر مصرف غذاهاي صنعتي حاوي مواد نگهدارنده استرس، بي خوابي ، مشکلات عصبي و فشارهاي رواني يبوست هاي طولاني کم خوني بيماري هايي مانند : ديابت و لوپوس درمان هاي پزشکي مانند : شيمي درماني و راديوتراپي تغييرات هورموني : اين تغييرات ناشي از بارداري، وضع حمل، مصرف قرص هاي ضد بارداري، يائسگي و پرکاري و يا کم کاري تيروئيد مي باشد. مصرف مواد شيميايي : مصرف مواد شيميايي براي رنگ کردن، سفيد کردن، صاف و يا فر دار کردن مو انواع عفونت پوست سر و مشکلات قارچي کندن بي اختيار موها (تريکوتيلومانيا)عوامل ژنتيکي(ارثي)کم کاري غدد فوق کليوي(آدرنالين)ازدياد هورمون مردانه (تستوسترون) بر فوليکول هاي مو که منجر به ريزش مو مي گردد استفاده بيش از حد برس، شانه، سشوار، کلاه گردش نامناسب خون در پوست سرکمبود مواد معدني ، پروتئين ، ويتامين

عوامل موثر در رشد، تقويت و پرپشت کردن مو
موهاي چرب:
 اگر موهايي چرب داريد يا براي حالت دادن موهايتان از محصولاتي که در صد چربي بالايي دارند استفاده مي‌کنيد توصيه مي‌کنيم حتما شامپويي را انتخاب کنيد که از قدرت پاک‌کنندگي بالايي برخوردار باشد تا بتواند تمام اين چربي‌ها را از روي موها و پوست کف سر پاک کند، موها را با آن بشوييد.هنگام شستشو به هيچ وجه به موها و پوست سر فشار وارد نکنيد و به آرامي به شستشو موها بپردازيد.موهاي خيس را به هيچ وجه شانه و برس نکشيد.در صورت امکان از سشوار کمتر استفاده کرده و در صورت استفاده از سشوار با درجه خيلي کم.کمتر از غذاهاي چرب و شيرين استفاده کنيد.با آب خيلي داغ سرتان را نشوييد.

خواب:
خواب کافي داشته باشيد، اين مورد يکي از مهمترين فاکتورهاي سلامت مو است در اين زمان استرس و هيجانات به کمترين حد خود رسيده و بدن در آرامش قرار مي گيرد.

کوتاه کردن مو:
 هر ? تا ? هفته سر موها را به مقدار حداقل 2 سانتي متر کوتاه کنيد با اين عمل باعث حلوگيري از نارک شدن تار مو و در نتيجه پيشگيري از موخوره مي شود.

ماساژ پوست سر:
 با توجه به اينکه در طول شب و زمان خواب با حرکات سر بر روي بالش ماساژ مناسبي در قسمت شقيقه ها و پشت سر انجام مي شود ولي قسمت جلوي سر و پيشاني هيچگاه ماساژ داده نمي شود و باعث تجمع چربي و ضخامت پوست سر در اين نواحي و در نتيجه ريزش مو خواهد شد، براي اين منظور پوست سر خود را با استفاده از کف و يا انگشتان دست ماساژ دهيد تا گردش خون در آن به خوبي جريان يافته و باعث دفع بهتر مواد زائد شود.
مقدار کافي و قانوني مصرف آب در طول 24 ساعت را فراموش نکنيد.

بهترين هاي تغذيه براي رشد، تقويت و پرپشت کردن مو
آهن:
 آهن نقش موثري در حفظ سلامت موها ايفا مي‌کند. بيشترِ پروتئين‌ها و آنزيم‌هايي که در آن وجود دارد و به ويژه هموگلوبين آن که اکسيژن را به خون مي‌رساند همه و همه براي زيبايي و سلامت موها کمک مي‌کند.منابع آهن: در گوشت قرمز و گوشت مرغ، غلات غني شده، لوبيا، سبزيجات برگ سبز تيره و يا مکمل‌هاي غذايي

روي:
روي تأثير زيادي در رشد افراد و نيز توليد مثل داشته و باعث بهبود عملکرد سيستم دفاعي و عصبي بدن مي‌شود. روي که به آن زينک نيز گفته مي‌شود به سلامت موها کمک زيادي مي‌کند.منابع غذايي روي: گوشت قرمز، آجيل (گردو، بادام و …)، محصولات لبني و غلات

ويتامين B6:
ويتامين B6 در سنتز مواد شيميايي مغز و گلبول‌هاي قرمز، تنظيم متابوليسم و حفظ ميزان گليسمي تأثير زيادي دارد. اين ويتامين براي سلامتي موها ضروري است.منابع غذايي ويتامين: B6 اين ويتامين بيشتر در غلات غني شده، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهي و برخي از ميوه و سبزيجات وجود دارد.

ويتامين B12:
ويتامين B12 به عملکرد خوب سلول‌هاي دستگاه عصبي و گلبول‌هاي قرمز و همچنين به ساخت مولکول‌هاي DNA کمک مي‌کند.منابع غذايي ويتامين B12: غلات غني شده نياز بدن به اين ويتامين را تأمين مي‌کند. ماهي، گوشت قرمز، محصولات لبني نيز حاوي ميزان قابل توجهي ويتامين B12 مي‌باشند.در حالت کلي ويتامين‌هاي B5، B6، B8 براي رفع مشکل خشکي مو موثر عمل مي‌کنند. اين ويتامين‌ها در رويش مو و همچنين احيا و تقويت موهاي آسيب ديده نقش مهمي دارند. متخصصان پوست و مو معتقدند مصرف مکمل‌هاي غذايي سرشار از ويتامين‌هاي B اندکي مشکل موهاي آسيب ديده و خشک را برطرف مي‌سازد اما بايد بدانيد که تأثير آن‌ها بعد از چند ماه مصرف مداوم خود را نشان مي‌دهد.

اسيدهاي چرب ضروري:
موجود در مکمل هاي روغن ماهي و دانه هاي بزرگ نقش موثري درايجاد موهاي سالم، درخشان و قوي دارد.

سبوس برنج:
برنج که امروزه نقش مهمي در تغذيه ما دارد و همچنين نبايد فراموش کرد که مي توان از غلاف برنح يا همان شلتوک نيز به دليل دارا بودن مقادير بسيار ويتامين B که يکي از حاميان اصلي پوست و مو است بهره برد. اين ماده غذايي را مي توان به صورت روزانه يک الي دوبار يک قاشق چايخوري شلتوک را به 1 ليوان آب جوش اضافه کرده و درب آن را به مدت 10 دقيقه ببنديد بدون نياز به حرارت پس از دم کشيدن مقداري آب ليمو اضافه کرده و به همراه مقداري عسل ميل کنيد.جوانه گندم : گندم که از دسته غلات است و حاوي مقادير قابل توجهي ويتامين A، ويتامين B ، روي بوده و يک مکمل غذايي و همچنين ماده مغذي براي سلامت پوست و مو محسوب مي شود و بايد به اين نکته اشاره کرد که غلات با چوانه زدنشان مقادير بيشتري ويتامين و مواد معدني و آلي را توليد مي کنند.استفاده از جوانه گندم بهتر است مقداري گندم جوانه زده را از فروشگاه هاي بزرگ مواد غذايي که به صورت بسته بندي عرضه مي کنند تهيه و يا در منزل تهيه کرده و به صورت روزانه يک الي دو قاشق از آن را به همراه سالاد و يا به تنهايي ميل کنيد.

خشکبار:
خشکبار که منابع غني روي و ويتامين هاي مورد نياز براي حفظ سلامت پوست و مو هستند.که بايد به مقادير هر چند کم در برنامه روزانه و غذايي گنجانده شده و از آنها بهره لازم را ببريد.دانه هاي سويا :دانه هاي سويا که شکلي شبيه به لوبيا دارند و منبع غني از پروتئين هاي مفيد گياهي هستند و مقادير قابل توجهي ويتامين E و آهن آن نيز دارا مي باشند را مي توان به عنوان آجيل به همراه داشت و بدون نگراني از طبع گرم و چاقي از آن استفاده کرد .

تخمه کدو:
اين دانه يکي از بهترين تقويت کننده هاي مو است و در عين حال يکي از بهترين کنترل کننده هاي پروستات در مردان به شمار مي رود و منبع عالي روي ، ويتامين A به حساب مي آيد. ويتامين B موجود در آن شامل بيوتين نوعي ماده مغذي لازم براي تقويت مو است که مانع نازکي و شکنندگي مو مي شود. توصيه مي شود که به صورت خام و خوراکي به عنوان آجيل در هفته يکبار از اين ماده مغذي استفاده کنيد.

سبزيجات داراي برگ سبز:
سبزيجات که امروزه به دليل زندگي ماشيني و کمبود وقت نقش مهم تغذيه اي خود را از دست داده اند . بايد با گنجاندن آنها در برنامه غذايي روزانه سلامت پوست و مورا به خود و خانواده هديه کنيد بايد به اين نکته اشاره کنم که يکي از بهترين آنها شاهي است که به دليل طعم و شايد به سرعت زرد شدن آن کمتر در سبد سبزيجات قرار مي گيرد. به طور کلي سبزيجات با رنگ سبز باعث تقويت و همچنين پيشکيري از ريزش مو مي شوند.

ماهي:
انواع ماهي ها که حاوي مکمل هاي طبيعي مانند امگا 3 بوده و براي حفظ سلامت پوست و مو مفيد هستند.


بهترين مواد طبيعي، گياهان دارويي و روغن ها براي رشد، تقويت و پرپشت کردن مو
سبوس برنج(شلتوک):
مقداري سبوس برنج را مانند چاي دم کرده و پس از شستشوي کامل سر و آب گيري موها پوست سر را با مقداري دم کرده سبوس ماساژ دهيد، توجه داشته باشيد که از شستشوي مجدد موها بپرهيزيد.

دنبلان و نخود خام:
استفاده از دنبلان(گوسفند) و نخود خام که يکي از قديمي ترين راهکارهاي تفويت موي سر است و در بسياري از کتب اطباي قديمي به مصرف اين دو ماده مغذي پوست سر بارها تاکيد شده، ما فقط به روش مصرف و نه خواص درماني آن اشاره اي خوايم داشت. يک عدد دنبلان را پس از جدا کردن از پوست چرخ کرده و با استفاده از پارچه عصاره آن را جدا کنيد و به مقداري نخود خام را که قبلا خيس و چرخ کرده ايد اضافه کرده و به صورت خميري روان روي پوست سر ماساژ داده و يک کيسه پلاستيکي روي موها بکشيد و بعد از يک ساعت موها را بشوييد اين عمل را در بهار و تابستان هفته اي يکبار انجام دهيد.     

زرده تخم مرغ:
يک الي دو عدد زرده تخم مرغ را با يک قاشق مرباخوري روغن بادام تلخ و يک قاشق مرباخوري روغن شترمرغ تمامي را مخلوط و به صورت يکنواخت روي تمام پوست سر و موها ماساژ داده و يک کيسه پلاستيکي روي موها بکشيد و بعد از يک ساعت موها را بشوييد اين عمل را در بهار و تابستان هفته اي يکبار انجام دهيد.     

نشاسته:
2 تا 3 قاشق مرباخوري نشاسته را به همراه يک ليوان آب سرد مخلوط و روي حرارت قرار دهيد تا نشاسته پخته و آماده گردد پس از قوام آوردن و سفت شدن آن مدتي را صبر کنيد تا کاملا خنک شود سپس مقداري از خمير بدست آمده را روي مو ها و همچنين پوست سر ماساژ داده و به مدت يک ساعت يک کيسه پلاستيکي روي موها بکشيد و بعد در حمام سر را به آرامي با آب گرم شستشو کنيد.

آلوئه ورا:
مقدار 3 سانتي متر از برگ آلوئه ورا را از پايين آن جدا کرده و ژل را خارج و روي پوست سر بماليد به مدت يک ساعت يک کيسه پلاستيکي روي موها بکشيد و بعد در حمام سر را به آرامي با آب گرم شستشو کنيد.

روغن مار:
اين روغن يکي از بهترين روغن ها براي تحريک پياز مو بوده و همچنين براي تقويت ، رشد و ترميم ريش و موي صورت کاربرد دارد، براي مصرف ابتدا از تميز بودن پوست سر خود اطمينان حاصل کنيد و سپس با مقداري روغن مار پوست سر را چرب کرده حدود سه ساعت بعد سر را بشوييد.

روغن آوکادو:
 مصرف روغن آوکادو و روغن سياه دانه 3 ساعت قبل از حمام از توليد دي هيدرو تستوسترون (DHT)  در مردان که فوليکول هاي مو را از بين مي برد، پيشگيري مي کند.

روغن جوجوبا:
روغن جوجوبا موجب تقويت پياز موي شما مي‌شود. اين روغن موجب ترميم مو‌هاي کدر، خشک و آسيب ديده مي‌شود. اين روغن همچنين رطوبت را در مو‌هايتان حفظ کرده و موجبِ تسريع رشد مو‌هايتان مي‌شود. اين روغن را بر روي کف سر و موهاي خود ماساژ دهيد و اجازه دهيد تا يک ساعت رويِ آن‌ها باقي بماند. اين روغن درخشش زيبايي به مو‌هاي سياه مي‌دهد. پس از يک ساعت اين روغن را با شامپوي هميشگي تان از روي سر خود شسته و آبکشي نماييد.

 روغن مورد:
روغن مورد نيز مانند بسياري ديگر از روغن ها در گروه بهترين ها براي رشد و تقويت مو قرار مي گيرد که البته با دارا بودن خواص درماني همچون ضد شوره و درمان موخوره که اين روغن را در بين ساير روغن ها بيشتر مورد توجه قرار مي دهد که مي توان با ساير روغن ها مانند : روغن مار ، رزماري ، سياه دانه ، جوجوبا براي تاثير بيشتر ترکيب و استفاده کرد.

روغن رزماري:
روغن رزماري موجب رشد و تقويت مو‌ها مي‌شود. اين روغن را با روغن جوجوبا و روغن مار مخلوط کرده و به ريشه موهايتان بزنيد. اين ترکيب ريشه مو‌ها را تغذيه کرده و موجب رشد مو‌ها مي‌شود.

سرکه خرما:
 پس از شستشوي نهايي موها با شامپو نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه خرما ترکيب کنيد و با آن موهاي خود را شستشو دهيد.
منبع:پورتال آسموني

جدیدترین محصولات ما

  • عرق نعنا

    طبیعت گرم

  • معجون چای

    طبیعت گرم

  • عرق کاسنی

    طبیعت سرد

  • عرق زنیان

    طبیعت سرد

  • عرق زیره سبز

    طبیعت معتدل

  • عرق شاهتره

    طبیعت گرم

  • عرق رازیانه

    طبیعت سرد

  • عرق دارچین

    طبیعت گرم

  • عرق هل

    طبیعت گرم

  • عرق بیدمشک

    طبیعت معتدل

  • عرق آویشن

    طبیعت سرد

  • عرق گزنه

    طبیعت گرم

  • معجون چای

    طبیعت معتدل

  • عرق بهار نارنج

    طبیعت گرم

  • گلاب

    طبیعت گرم

  • عرق اسطوخدوس

    طبیعت سرد

محصولات ویژه ما